ברוכים הבאים ל'פנינה' של דפנה בלזר -M.A במסלול דוקטורט בהתפתחות הילד, יועצת חינוכית מוסמכת של משרד העבודה והרווחה, לגננות, הורים וצוותים חינוכיים, תואר B.E.D בחינוך והוראה לגיל הרך, גננת ראשית ברשת גן ירוק בטבע. פוסט זה הוא המשך לפוסט הקודם שעסק בנושא של פרויקט עתיד החינוך והמיומנויות 2030, של ה OECD. הפרויייקט מגבש 'מצפן למידה' שממפה את ארבעת הכישוריות של עתיד החינוך: אז איך אנו יכולים כאנשי חינוך והורים לתרום את חלקנו בהכנת הילדים לעתיד? למדו את ילדכם להיות אנושים וערכיים. למדו את הילדים את ערך העזרה ואהבת הזולת, תחושה של השתתפות בסבל של האחר ורצון להקל עליו, דרך ביטוי טוב לב והצעת סיוע. הקנו לילדכם את היכולת לפעול על-פי מערכת סטנדרטים אתיים ונורמות המקובלות בחברה. למדו אותם מהו ערך השוויון, המתייחס להיבטים שונים כגון זכויות, מידת חופש ועוד. ערך חשוב נוסף הוא, התקווה המייצג רצון ורגש של ציפייה שתתגשם במציאות, ההתרחשות שהאדם רוצה בקיומה ציפייה להתרחשות של דבר חיובי שיקרה בעתיד, שעוזרת לנו לעבור זמנים קשים. ערך נוסף הוא, החמלה שהיא תחושה של השתתפות בסבל של האחר ורצון להקל עליו דרך ביטוי טוב לב והצעת סיוע. ערך זה מייצג רגש, ומבטא תחושה של השתתפות בסבל, המלווה לרוב ברצון להקל או להפחית מן הסבל של האחר. ערכים, הם מכלול המרכיבים באמצעותם אדם מגדיר את עצמו. ממחקרים שנעשו בתחום האושר נמצא כי, אושר הוא יכולת האדם להיות טוב, לעשות מעשים טובים ולהיות אדם ערכי. שיהיה שבוע נפלא של ערכיות . |